| Český jazyk a literatura |
* rozlišuje a na příkladech v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovná zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpozná přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních
* formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby
* uceleně reprodukuje přečtený text, popisuje jednoduše strukturu a jazyk literárního díla, vlastními slovy interpretuje smysl díla.
* uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. |
slova domácí a přejatá, význam slov, slovotvorný rozbor, zásady tvoření slov, způsoby obohacování slovní zásoby, ustálení slovní spojení, obraty, úsloví, rčení, přísloví |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
vyhledávání konkrétních informací v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům
porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům, které se týkají práce s textem. |
porozumění jednoduchým nápisům, instrukcím a pokynům |
Slovní zásoba - procvičování, kahoot, osmisměrka, křížovka. Skládání vět, článek + otázky a odpovědi. |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a podobné otázky pokládá.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Rozpoznávání známých slov, slovních spojení a jednoduchých vět a jejich významu.
Odpovídání a poskytování konkrétních informací.
Vyžádání konkrétních informací.
Porozumění významu slov, slovních spojení a vět. |
Pozdravy, oslovení a základní fráze.
Osobní zájmena.
Podstatná jména s určitým a neurčitým členem v 1. a 4. pádu.
Slovesa "haben" a "sein".
Téma: Ich und meine Familie." |
| Matematicko fyzikální základ |
řeší lineární rovnice
formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic
zná základní fyzikální jednotky a jejich převody
využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů |
lineární rovnice a jejich ekvivalentní úpravy
lineární rovnice se závorkami
slovní úlohy
jednotky objemu
hustota látek, vztah mezi hmotností, hustotou a objemem, chování pevného tělesa v tekutině |
|
| Svět přírody |
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav - obojživelníci
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem - obojživelníci
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů - obojživelníci
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí - obojživelníci |
|
| Člověk a společnost |
Porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti.
Objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech.
Objasní potřebu tolerance
ve společnosti. |
• rysy východoevropského, západoevropského a islámského kulturního okruhu
• Sámova říše, Velká
Morava
• společenská tolerance
a intolerance |
Francká říše, Svatá říše římská, Anglie a Byzanc. |
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
výtvarné umění a jeho proměna v různých historických kontextech
koláž, roláž aj.
reflexe hudebního poslechu |
|
| Informatika |
Vybere z více možností vhodný algoritmus pro řešený problém, svůj výběr zdůvodní.
V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. |
• algoritmy v běžném životě
• vytvoření programu
• opakování
• podprogramy |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
průpravné a míčové hry (basketbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované) |
|
| Člověk a svět práce |
*dodržuje zásady hospodárnosti
* vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi
* zváží nezbytnosti jednotlivých osobních a rodinných výdajů
*sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede její možné hlavní příjmy a výdaje |
* rozpočet domácnosti
* typy rozpočtu domácnosti |
|