Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 7. ročník od 14.10.2024 do 25.10.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura * rozlišuje a na příkladech v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovná zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpozná přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních * formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby * uceleně reprodukuje přečtený text, popisuje jednoduše strukturu a jazyk literárního díla, vlastními slovy interpretuje smysl díla. * uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. slova domácí a přejatá, význam slov, slovotvorný rozbor, zásady tvoření slov, způsoby obohacování slovní zásoby, ustálení slovní spojení, obraty, úsloví, rčení, přísloví
Anglický jazyk Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. vyhledávání konkrétních informací v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí.
Španělský jazyk Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům, které se týkají práce s textem. porozumění jednoduchým nápisům, instrukcím a pokynům Slovní zásoba - procvičování, kahoot, osmisměrka, křížovka. Skládání vět, článek + otázky a odpovědi.
Německý jazyk Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat. Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a podobné otázky pokládá. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Rozpoznávání známých slov, slovních spojení a jednoduchých vět a jejich významu. Odpovídání a poskytování konkrétních informací. Vyžádání konkrétních informací. Porozumění významu slov, slovních spojení a vět. Pozdravy, oslovení a základní fráze. Osobní zájmena. Podstatná jména s určitým a neurčitým členem v 1. a 4. pádu. Slovesa "haben" a "sein". Téma: Ich und meine Familie."
Matematicko fyzikální základ řeší lineární rovnice formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic zná základní fyzikální jednotky a jejich převody využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů lineární rovnice a jejich ekvivalentní úpravy lineární rovnice se závorkami slovní úlohy jednotky objemu hustota látek, vztah mezi hmotností, hustotou a objemem, chování pevného tělesa v tekutině
Svět přírody porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. stavba a funkce těla, orgánových soustav - obojživelníci rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem - obojživelníci rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů - obojživelníci projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí - obojživelníci
Člověk a společnost Porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti. Objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech. Objasní potřebu tolerance ve společnosti. • rysy východoevropského, západoevropského a islámského kulturního okruhu • Sámova říše, Velká Morava • společenská tolerance a intolerance Francká říše, Svatá říše římská, Anglie a Byzanc.
Estetická výchova Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. výtvarné umění a jeho proměna v různých historických kontextech koláž, roláž aj. reflexe hudebního poslechu
Informatika Vybere z více možností vhodný algoritmus pro řešený problém, svůj výběr zdůvodní. V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. • algoritmy v běžném životě • vytvoření programu • opakování • podprogramy
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. průpravné a míčové hry (basketbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované)
Člověk a svět práce *dodržuje zásady hospodárnosti * vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi * zváží nezbytnosti jednotlivých osobních a rodinných výdajů *sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede její možné hlavní příjmy a výdaje * rozpočet domácnosti * typy rozpočtu domácnosti