Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 1. ročník od 14.10.2024 do 25.10.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Při psaní správně sedíš. Správně držíš tužku nebo pero. (zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním) Člení slova na hlásky. Odlišuješ dlouhé a krátké samohlásky. (člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky) Čteš velká tiskací písmena. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Čteš s porozuměním slova a jednoduché věty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Snažíš se pečlivě vyslovovat všechny hlásky. (pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost) Dodržuješ třídní pravidla. (dodržuje jednoduchá pravidla komunikace ve třídě) Přednášíš zpaměti vybrané básně. (přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku) správné sezení, držení psacího náčiní, hygiena zraku sluchové rozlišení hlásek (analýza a syntéza) souhlásky a samohlásky, dvojhlásky souhlásky P, R, S, Š, V technika čtení jednoduchých slov - čtení slov a vět složených z probraných tiskacích písmen uvolňovací cviky velká tiskací písmena - souhlásky P, R, S, Š, V úhledný, čitelný písemný projev správná výslovnost hlásek a slov, tvoření hlasu, rozvoj znělého hlasu základní komunikační pravidla  recitace, přednes vhodných literárních textů Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení schopností zapamatování.
Člověk a jeho svět Čteš a zapisuješ čísla do 20. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš čísla do 20. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Sčítáš a odčítáš do 20 bez přechodu přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci) Chápeš a respektuješ odlišnosti mezi lidmi. (projevuje toleranci k přirozeným odlišnostem spolužáků i jiných lidí, k jejich přednostem i nedostatkům) Všímáš si na druhých jejich dobrých vlastností. (si osvojí základy pozitivního hodnocení a přijetí druhých) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) čtení a zápis čísel do 6 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 6 sčítání a odčítání v oboru do 6 čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh odlišnosti mezi lidmi  vztahy ke druhým lidem základní změny v přírodě v průběhu roku Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - poznávání lidí - rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech.
Kultura ducha a těla Chováš se podle pokynů učitele. (reaguje na základní pokyny a povely k osvojované činnosti a její organizaci) Spolupracuješ při týmových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) Při výtvarném tvoření využíváš své zkušenosti a fantazii. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Pozoruješ přírodu. (provádí pozorování přírody) Všímáš si svých spolužáků a nabídneš pomoc. (reflektuje situaci druhých a adekvátně poskytuje pomoc) znalost smluvených gest a signálů při pohybových činnostech pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba hra s barvou experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály rozvoj hlavového tónu správné dýchání písnička: Hlavně že jsme na vzduchu pozorování zájem o druhé Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - odlišování situací soutěže a spolupráce. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.