| Český jazyk a literatura |
Při psaní správně sedíš. Správně držíš tužku nebo pero. (zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním)
Člení slova na hlásky. Odlišuješ dlouhé a krátké samohlásky. (člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky)
Čteš velká tiskací písmena. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Čteš s porozuměním slova a jednoduché věty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena)
Dodržuješ pravidla rozhovoru. (respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru)
Snažíš se pečlivě vyslovovat všechny hlásky. (pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost)
Mluvíš v přiměřeném tempu. (v krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči) dýchání při hovoru, přiměřené tempo řeči
Oslovuješ spolužáky křestními jmény. (oslovuje spolužáky křestními jmény)
Umíš pozdravit, požádat, poděkovat a omluvit se. (používá vhodných forem pozdravu, poděkování a omluvy)
Dodržuješ třídní pravidla. (dodržuje jednoduchá pravidla komunikace ve třídě) |
správné sezení, držení psacího náčiní, hygiena zraku
sluchové rozlišení hlásek (analýza a syntéza)
souhlásky a samohlásky, dvojhlásky
samohláska Y a souhlásky T, J, B, K, L
technika čtení jednoduchých slov - čtení slov a vět složených z probraných tiskacích písmen
uvolňovací cviky
velká tiskací písmena - samohláska Y a souhlásky T, J, B, K, L
úhledný, čitelný písemný projev
oslovení, zahájení a ukončení dialogu, střídání rolí mluvčího a posluchače, zdvořilé vystupování
správná výslovnost hlásek a slov, tvoření hlasu, rozvoj znělého hlasu
dýchání při hovoru, přiměřené tempo řeči
křestní jména a příjmení, tykání a vykání
pozdrav, poděkování a omluva v různých komunikačních situacích
základní komunikační pravidla |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání.
Osobnostní a sociální výchova, mezilidské vztahy - péče o dobré vztahy, respektování, empatie.
Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly. |
| Člověk a jeho svět |
Počítáš předměty vytváříš skupiny předmětů o daném počtu. (počítá předměty v daném souboru, vytváří soubory s daným počtem prvků)
Určíš správný počet a pořadí. (používá přirozená čísla k modelování reálných situací)
Orientuješ se v číselné řadě do 20. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose)
Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci)
Skládáním papíru rozdělíš obrazec na stejné části. (rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině.)
Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) |
počítání předmětů
vytváření skupin předmětů o daném počtu
vyjadřování počtu a pořadí číslem
číselná řada
pojmy: před, za, hned před, hned za, mezi
čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh - skládání obrazců z geometrických tvarů, stavění staveb ze stavebnice, znázornění prvků geometrickými tvary, kreslení na čtverečkovém papíru
poznávání a modelování jednoduchých souměrných útvarů v rovině
základní změny v přírodě v průběhu roku - podzim, práce s lapbookem |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - rozvoj pozornosti a soustředění. |
| Kultura ducha a těla |
Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase)
Zapojuješ se do hudebních her. (rytmizuje a melodizuje jednoduché texty)
Při výtvarném tvoření využíváš své zkušenosti a fantazii. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace)
Spolupracuješ při týmových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích)
Chováš se bezpečně při všech pohybových aktivitách. (uplatňuje hlavní zásady hygieny a bezpečnosti při pohybových činnostech ve známých prostorech školy)
Pozoruješ přírodu. (provádí pozorování přírody) |
rozvoj hlavového tónu
správné dýchání
písnička: Hlavně že jsme na vzduchu
hudební hry
hra na tělo
hra s barvou
experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály
pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost
bezpečnost při pohybových činnostech – organizace a bezpečnost cvičebního prostoru, bezpečnost v šatnách a umývárnách, bezpečná příprava a ukládání nářadí, náčiní a pomůcek, první pomoc v podmínkách TV |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj rytmického cítění.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - odlišování situací soutěže a spolupráce. |