Český jazyk a literatura |
*Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie.
*Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro komunikační situaci.
*Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla |
*literární druh a žánr, literární druhy (lyrika, epika, drama), poezie a próza; literární terminologie (rým, verš, sloka, personifikace, metafora)
* vrstvy národního jazyka, spisovná a nespisovná čeština, český jazyk hovorový a obecný, nářečí a nadnářeční útvary, důraz na psací písmo při psané komunikaci (PT: Osobností a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - komunikace v různých situacích, efektivní strategie)
*vnímání, tvorba a reprodukce textu, reprodukce a intepretace - pravidla interpretace) |
|
Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět
promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích, technika řeči, výraz řeči. |
Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovoných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
rozpoznávání známých slov, slovních spojení, jednoduchých vět a jejich významu
PT: Výchova demokratického občana - objevujeme Evropu a svět |
Rod a člen u podstatných jmen, množné číslo podstatných jmen, přídavná jména, přechylování, množné číslo. Změny ve výslovnosti s ohledem na vývoj jazyka. Osobní zájmena, sloveso SER - procvičování, ření otázek, jak pozdravit, jak se představit, jak poprosit a poděkovat. Tykání, vykání - procvičování. Číslovky do 20
skupina Ja - opakovací test na fráze,
předměty ve třídě, barvy a základní otázky na konverzaci, práce s atlasem - země a národnost |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
Rozpoznávání známých slov, slovních spojení a jednoduchých vět a jejich významu.
Verbální reakce na otázky.
Odpovídání a poskytování konkrétních informací vyžádání konkrétních informací. |
Germanismy v českém jazyce.
Německá výslovnost a pravopis.
Pozdravy, oslovení a základní fráze.
Osobní zájmena.
Slovesa ""haben"" a ""sein"". |
Matematicko fyzikální základ |
řeší lineární rovnice
formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic
uvede konkrétní příklady jevů dokazujících, že se částice látek neustále pohybují a vzájemně na sebe působí |
lineární rovnice a jejich ekvivalentní úpravy
slovní úlohy
Braunův pohyb, difuze |
|
Svět přírody |
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav - paryby, ryby
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem - paryby, ryby
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů - paryby, ryby
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí - paryby, ryby |
|
Člověk a společnost |
Popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku christianizace a vzniku států.
Porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti.
Najde a určí na mapách
světadíly, oceány a makroregiony světa
podle zvolených kritérií.
Vyjádří své možnosti, jak může v případě potřeby pomáhat lidem v nouzi a jak pomoci v situacích ohrožení a obrany státu. |
• změny způsobené přijetím křesťanství, vznik nových států
• rysy východoevropského, západoevropského a islámského kulturního
okruhu
•práce s mapou
•lidé v nouzi, v ohrožení, solidarita a pomoc. |
|
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
Kombinace výtvarných technik; koláž/roláž |
|
Informační a komunikační technologie |
Po přečtení jednotlivých kroků algoritmu nebo programu vysvětlí postup, určí problém, který je daným algoritmem řešen.
V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. |
• různá ztvárnění algoritmů
• identifikace problému
• vytvoření programu
• opakování
• podprogramy |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
průpravné a míčové hry (basketbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované) |
|
Člověk a svět práce |
Dodržuje zásady hospodárnosti.
sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model |
*hospodárnost
* tvorba modelů z různých materiálů |
|