| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. |
- věta jednočlenná, věta dvojčlenná, větný ekvivalent
- podmět, přísudek
- formální stránka textu - nadpis, odstavce, okraje, font, typy písma
- funkční styly |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Zeptá se na základní informace. |
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném
jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům.
Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. |
Osobnostní a sociální výchova,
komunikace – potřeba komunikace
mezi lidmi různých jazyků.
Project 4, lekce 1
Opakování učiva z 8. ročníku |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům PT: Osobnostní a sociální výchova - Komunikace. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět |
Repaso: La ciudad, En el aeropuerto (opakování témat a slovní zásoby předchozího ročníku), slovesa QUERER, PODER, předložky |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
• porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě
• reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů
• otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům |
Gramatika:
Opakování učiva 8. ročníku.
Rozkazovací způsob.
Témata: Ferien und Reisen, Wegbeschreibung. |
| Matematicko fyzikální základ |
Sčítá a násobí mnohočleny, provádí rozklad mnohočlenů na součin.
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel.
Určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem
Využívá zákonu odrazu světla při řešení problémů a úloh. |
"sčítání a násobení mnohočlenů, vytýkání před závorku, vzorce"
"absolutní hodnota čísla, opakování úprav zlomků"
"teplo a teplota, přenos tepla, tepelná izolace, tepelná výměna v závislosti na hmotnosti a druhu látky"
"odraz světla" |
|
| Člověk a společnost |
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět.
Uvede prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů). |
• dějiny Československa ve 20. a 30. letech
• komunismus, fašismus,
nacismus
• ekosystémy |
Opakování 8. ročníku (podstatné události a osobnosti potřebné k navazující látce).
Československo a další evropské země ve 20. a 30. letech. |
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Informatika |
Uvede příklady sítí a popíše jejich charakteristické znaky. |
Fungování a princip internetu
domácí a školní počítačová síť
síťové prvky. |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
basketbal, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
Vzdělávací systém v ČR |
|
| Člověk a příroda |
Orientuje se v základních vývojových stupních fylogeneze člověka.
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
fylogeneze člověka
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - opěrná soustava |
|