| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov (pravopis).
Využívá gramatických pravidel (ve cvičeních a textech).
Správně třídí slovní druhy a uplatňuje je ve větě jednoduché (větné členy). |
vyjmenovaná slova
shoda přísudku s podmětem |
|
| Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života.
Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět.
Písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Mediální výchova - tvorba mediálního sdělení |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět
PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita |
Témata Mi familia, Mi amigo, Animales , Objetos en la clase y en la casa - užití předložek místa a slovesa ESTAR, SER, TENER.Opakování časování pravidelných sloves. |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
• porozumění jednoduchým otázkám souvisejícím s osvojovanými tématy
• informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět |
Gramatika:
Opakování učiva 7. ročníku.
Předložky se 3. a 4. pádem.
Zeměpisné názvy.
Téma:
Ferien und Reisen |
| Matematicko fyzikální základ |
provádí početní operace v oboru racionálních čísel, řeší reálné situace,
užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninu |
Opakování rovnice, zlomky, desetinná čísla, procenta a trojčlenka.
úvod do tématu mocniny a odmocniny |
|
| Člověk a společnost |
Spolupracuje i v obtížných sociálních situacích.
V kontextu své situace a svých možností přispívá k řešení sociálních problémů. |
|
Opakování posledního tematického plánu 7. ročníku (VFR a napoleonské války). |
| Estetická výchova |
Pracuje s prvky výtvarného vyjádření (linie, tvary, textury, kontrast atd.)
Obměňuje je - sleduje změnu efektu.
Zpívá dle dispozic v jednohlase a vícehlase. |
|
Mona Lisa |
| Informatika |
V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. |
• sestavení programu a oživení Micro:bitu
• ovládání LED displeje
• tlačítka a senzory náklonu |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech.
Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeba a hodnotou zdraví. |
pohybová cvičení, doplňkové sporty
odbíjená, doplňkové sporty
Pojem zdraví, základní lidské potřeby a jejich hierarchie. |
|
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. |
základní operace platebního styku v domácnosti |
|
| Člověk a příroda |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života.
Rozlišuj chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. |
fyzickogeografická sféra - pomocník i rizikový faktor
názvy a značky vybraných chemických prvků |
|