Český jazyk a literatura |
Samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami. //
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny.//
Odlišuje spisovný a nespisovný projev a vhodně užívá spisovné jazykové prostředky vzhledem ke svému komunikačnímu záměru. |
◼️ práce s Internetovou jazykovou příručkou (https://prirucka.ujc.cas.cz/)
◼️literární realismus, B. Němcová, K. H. Borovský, J. Neruda, A. Jirásek, J. Arbes, A.C. Doyle, Ch. Baudelaire, V. Dyk, Ch. Dickens, H. G. Wells, L. N. Tolstoj
◼️komunikační záměr |
|
Anglický jazyk |
reaguje na jednoduché písemné sdělení
mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech |
písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života
promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou) |
Mediální výchova - tvorba mediálního sdělení
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá |
tázací zájmena a příslovce
budoucí čas
rezervace ubytování v hotelu |
opakovací testík - rezervace
prezentace a jejich zhodnocení - španělsky mluvící země PT: Multikulturní výchova |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům
• odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět
• základní zdvořilostní obraty
• jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace |
Skloňování osobních zájmen.
Shrnutí a opakování látky 8.ročníku.
Prezentace rozhovorů.
Vedlejší věty po spojkách weil a dass.
Témata: Im Restaurant, Im Geschäft. |
Matematicko fyzikální základ |
při řešení úloh užívá dělitelnost v oboru přirozených čísel
načrtne a sestrojí sítě základních těles |
• nejmenší společný násobek
• největší společný dělitel
• slovní úlohy s využitím dělitelnosti
• sítě těles |
|
Člověk a společnost |
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět.
Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu.
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu.
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí.
Uvede prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů). |
Dějiny Československa.
Komunismus, fašismus, nacismus.
Totalitní státy meziválečného období.
Antisemitismus a rasismus.
(PT: Multikulturní výchova, kulturní diference – základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice.)
vlastenectví a nacionalismus, historické příklady
Mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy.
(PT: Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení – zpravodajství a reklama.)
Ekosystémy. |
|
Estetická výchova |
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality
uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
|
Informační a komunikační technologie |
vybírá nejvhodnější způsob připojení digitálních zařízení do počítačové sítě. |
• způsoby propojení periferie a počítače
• druhy kabelů a jejich koncovek |
světová páteřní optická síť |
Člověk a svět práce |
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochran při práci s nástroji a nářadím. Poskytne první pomoc při úrazu. |
bezpečnost a ochrana zdraví při práci, pracovní pomůcky, první pomoc při drobných poraněních |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové, odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení.
Posoudí různé způsoby chování lidí z hlediska odpovědnosti za vlastní zdraví i zdraví druhých.
V modelových situacích odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím.
Uvádí do souvislostí zdravotní a psychosociální rizika spojená se zneužíváním návykových látek a životní perspektivou mladého člověka.
Uplatňuje osvojené sociální dovednosti a modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy ve škole i mimo ni. |
Míčové hry.
Doplňkové sporty.
Drogy a jiné škodliviny, závislost. |
|
Člověk a příroda |
Uvede příklady kladných a záporných vlivů člověka na životní prostředí a příklady narušení rovnováhy ekosystému.
Opakování učiva 8. ročníku. |
ochrana životního prostředí, CHKO, globální problémy a jejich řešení |
|