| Český jazyk a literatura |
Tvoříš vlastní literární text na dané téma. (tvoří vlastní literární text na dané téma)
Používáš základní literární pojmy. (při jednoduchém rozboru literárních textů používá elementární literární pojmy)
Sestavíš příběh s použitím přímé řeči. (posuzuje úplnost či neúplnost jednoduchého sdělení)
Vede správně dialog.
Víš, jak tělo, mimika a gesta působí v komunikaci. (reflektuje důležitost prvků neverbální komunikace)
Ve škole se snažíš vyvarovat hrubých výrazů. (eliminuje hrubé výrazy z verbální komunikace)
Vedeš rozhovor s druhými. (vede rozhovor s druhými o jejich prožitcích) |
tvořivé činnosti s literárním textem
literární pojmy
sestavení příběhu nebo sdělení z daných vět na základě časové nebo příčinné souvislosti
monolog, dialog, změna dialogu na vzkaz
postoj těla, mimika, gesta, oční kontakt, podání ruky
slovník komunikace
komunikace o někom jiném |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – řeč těla, řeč zvuků a slov, dovednosti pro sdělování verbální i neverbální.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. |
| Anglický jazyk |
Napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti zájmů a každodenního života.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Psaní jednoduchých slovních spojení, jednoduchých vět či krátkých jednoduchých textů o sobě, své rodině, události a činnosti z jeho života (dopis, email).
Popis skutečností, se kterými se běžně setkává (předměty, zvířata, činnosti..), za použití slovních spojení a vět. |
Enviromentální výchova Vztah člověka k prostředí
Osobnostní a sociální výchova Sebepoznání a sebepojetí |
| Matematika a její aplikace |
Dělíš dvojciferným dělitelem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Čteš a sestavuješ jednoduché tabulky a diagramy. (čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) |
dělení dvojciferným dělitelem
čtení a sestavování tabulek a diagramů
slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů |
| Člověk a jeho svět |
Rozlišuje základní rozdíly mezi lidmi, obhájí a odůvodní své názory, připustí svůj omyl a dohodne se na společném postupu řešení.
Uplatňuje ohleduplné chování k druhému pohlaví a orientuje se v bezpečných způsobech sexuálního chování mezi chlapci a děvčaty v daném věku.
Využívá archivů, knihoven, sbírek muzeí a galerií jako informačních zdrojů pro pochopení minulosti.
Uplatňuje účelné způsoby chování v situacích ohrožujících zdraví a v modelových situacích simulujících mimořádné události.
Stručně charakterizuje specifické přírodní jevy a z nich vyplývající rizika vzniku mimořádných událostí; v modelové situaci prokáže schopnost se účinně chránit.
Víš, jak se chovat v přírodě a jak ji chránit. (zhodnotí některé konkrétní činnosti člověka v přírodě a rozlišuje aktivity, které mohou prostředí i zdraví člověka podporovat nebo poškozovat)
Chováš se bezpečně v silničním provozu. (vnímá dopravní situaci, správně ji vyhodnotí a vyvodí odpovídající závěry pro své chování jako chodec a cyklista)
Propojíš digitální zařízení. (propojí digitální zařízení)
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) |
názor jedince, skupinový názor, odstoupení od omylu
principy demokracie
vyváženost práv a povinností
základy sexuální výchovy, partnerství, rodičovství - rodina a partnerství, biologické a psychické změny v dospívání
návštěva a orientace v archivu, knihovně, muzeu, galerii
situace ohrožující zdraví a chování směřující k jejich odvrácení
mimořádné události a rizika ohrožení s nimi spojená
rizika v přírodě, mimořádné události způsobené přírodními vlivy a ochrana před nimi
chování člověka k přírodě a ochrana přírody - odpovědnost lidí, ochrana a tvorba životního prostředí
bezpečné chování v silničním provozu
digitální zařízení a jeho účel, počítačová síť, internet, propojení mobilního zařízení s pevným počítačem
ČR po roce 1989, naši prezidenti, NATO, EU |
Osobnostní a sociální výchova, Kooperace a kompetice - rozvoj sociálních dovedností pro kooperaci.
Osobnostní a sociální výchova, Komunikace - dovednosti komunikační obrany proti agresi a manipulaci.
Osobnostní a sociální výchova – sociální rozvoj – poznávání lidí – rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech.
Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - změny v krajině (krajina dříve a dnes, vliv lidských aktivit, jejich reflexe a perspektivy
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny |
| Kultura ducha a těla |
Zorganizuješ pohybovou soutěž. (zorganizuje nenáročné pohybové činnosti a soutěže na úrovni třídy)
Vytváříš jednoduché předehry, mezihry a dohry. (vytváří v rámci svých individuálních dispozic jednoduché předehry, mezihry a dohry)
Vyjadřuješ se pomocí akční malby a kresby. (nalézá vhodné prostředky pro výtvarná vyjádření vzniklá na základě vztahu zrakového vnímání k vnímání dalšími smysly, uplatňuje je v plošné, objemové i prostorové tvorbě) |
organizace soutěží
hra na jednoduché rytmické a melodické hudební nástroje, hudební improvizace
akční malba a kresba, manipulace s objekty, hmatová percepce |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - rozvoj individuálních a sociálních dovedností pro etické zvládání situací soutěže.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - samostatné objevování možností doprovodu na jednoduché nástroje.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení smyslového vnímání a jeho reprodukce. |