| Český jazyk a literatura |
Čteš s porozuměním. (čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas)
Vybereš a zaznamenáš podstatné informace. (rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenává)
Napíšeš vyprávění. (píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry)
Vyprávíš a píšeš podle osnovy. (na základě osnovy vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti)
Správně píšeš předpony s-, z- a vz-. (rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku)
Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je)
Tvoříš vlastní literární text na dané téma. (tvoří vlastní literární text na dané téma)
Sestavíš příběh s použitím přímé řeči. (posuzuje úplnost či neúplnost jednoduchého sdělení)
Volí náležitou intonaci, přízvuk, pauzy a tempo podle svého komunikačního záměru.
Zvládneš mluvit spisovně. (rozlišuje spisovnou a nespisovnou výslovnost a vhodně ji užívá podle komunikační situace) |
uvědomělé plynulé čtení uměleckých, populárních a naukových textů s důrazem na upevňování čtenářských dovedností a návyků
tiché čtení s porozuměním
práce s textem
(posouzení pravdivosti resp. nepravdivosti daného tvrzení, vyhledání odpovědi na zadanou otázku, vybrání vhodného nadpisu, vystihnutí hlavní myšlenky, posouzení zda určená informace vyplývá nebo nevyplývá z textu...)
orientace v textu
klíčová slova v textu
výtah důležitých nebo požadovaných informací z textu
podstatné x nepodstatné informace pro význam (vyznění) daného textu
vyprávění
práce s osnovou
předpony s-, z- a vz-
volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu
tvorba vlastního textu
dramatizace
vlastní výtvarný doprovod
referát
zážitkové čtení
tvořivé činnosti s literárním textem
sestavení příběhu nebo sdělení z daných vět na základě časové nebo příčinné souvislosti
vyjadřování závislé na komunikační situaci
spisovná a nespisovná výslovnost |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - lidová slovesnost, zvyky a tradice národů Evropy.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - řeč těla, řeč zvuků a slov, dovednosti pro sdělování verbální i neverbální.
Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly. |
| Anglický jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně, a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v pomalém a zřetelném projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům.
Vhodná reakce při vedení rozhovoru. |
Mediální výchova Vnímání autora mediálních sdělení
Osobnostní a sociální výchova Mezilidské vztahy |
| Matematika a její aplikace |
Dělíš dvojciferným dělitelem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Porovnáš, sčítáš a odčítáš zlomky se stejným jmenovatelem. (porovná, sčítá a odčítá zlomky se stejným základem v oboru kladných čísel)
Přečteš desetinné číslo a vyznačíš ho na číselnou osu. (přečte zápis desetinného čísla a vyznačí na číselné ose desetinné číslo dané hodnoty.)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel)
Narýsuješ rovinné útvary podle zápisu kontrukce. Vytvoříš zápis konstrukce. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary podle zápisu konstrukce) |
dělení dvojciferným dělitelem
porovnávání, sčítání a odčítání zlomků se shodným jmenovatelem
desetinná čísla v řádu desetin a setin
slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi
konstrukce podle zápisu včetně jeho vytvoření |
|
| Člověk a jeho svět |
Vysvětlíš funkci orgánových soustav v lidském těle. (využívá poznatků o lidském těle k vysvětlení základních funkcí jednotlivých orgánových soustav a podpoře vlastního zdravého způsobu života)
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Srovnáváš způsob života našich předků v minulosti a současnosti. (srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik)
Pracuješ s mapou Evropy a světa. (vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí)
Využíváš digitální technologie pro procvičování získaných znalostí. (využívá digitální technologie pro procvičování získaných znalostí)
Vytvoříš jednoduchou prezentaci. (vytvoří jednoduchou prezentaci)
Vyslovuješ odpovědi na základě dat. (vyslovuje odpovědi na základě dat)
Vytvoříš seznamy, tabulky a zaznamenáš data. (pro vymezený problém zaznamenává do existující tabulky nebo seznamu číselná a nečíselná data) |
lidské tělo - orgány, péče o zdraví, zdravý životní styl
časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (léta 68 až 89)
způsob života a hmotná kultura ve středověku, novověku
mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách
práce s mapou ČR, Evropy a světa
umimeto.org a jiné aplikace
práce s prezentačním programem
rozložení snímků
efekty přechodů snímků
sběr a záznam dat, posuzování dat, záznamy
data, informace a modelování, průzkumy na různá témata, reprodukování závěrů, propojení s prezentačním programem, závěrečné práce v rámci 1. stupně
tvorba seznamů
číslování a odrážky
tvorba tabulky
úprava záznamu v tabulkách
řazení dat v tabulce
vizualizace dat v grafu |
Osobnostní a sociální výchova, Sebepoznání a sebepojetí - moje tělo, moje psychika.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny
Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství
DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj – kreativita |
| Kultura ducha a těla |
Využíváš digitální technologie pro grafické ztvárnění svého záměru. (využívá digitální technologie pro grafické ztvárnění svého záměru)
Vytváříš jednoduché předehry, mezihry a dohry. (vytváří v rámci svých individuálních dispozic jednoduché předehry, mezihry a dohry)
Vyjadřuješ se pomocí akční malby a kresby. (nalézá vhodné prostředky pro výtvarná vyjádření vzniklá na základě vztahu zrakového vnímání k vnímání dalšími smysly, uplatňuje je v plošné, objemové i prostorové tvorbě)
Necháváš se inspirovat různými výtvarnými díly. (porovnává různá pojetí i provedení výtvarného vyjádření a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace)
Aktivně se účastníš atletické průpravy. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Aktivně se účastníš společných pohybových činností. (podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu, uplatňuje kondičně zaměřené činnosti)
Při pohybových činnostech rozvíjíš svou rychlost, sílu a obratnost. (doplňkové sporty) (projevuje přiměřenou samostatnost a vůli pro zlepšení úrovně své zdatnosti)
Hraješ přehazovanou. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Zvládáš základní gymnastické cviky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) |
malování myší, dotykem, ... (různé druhy čar, vyplňování barvou), gumování; používání/malování předdefinovaných geometrických tvarů, vkládání textů; vkládání obrázků; práce s obrazem - změna velikosti, překlápění a zrcadlení; volba barev; kopírování
hra na jednoduché rytmické a melodické hudební nástroje, hudební improvizace
akční malba a kresba, manipulace s objekty, hmatová percepce
práce s výtvarným námětem (různé přístupy ke zpracování jednoho tématu)
atletická průprava
význam pohybu pro zdraví (pohybový režim, délka a intenzita pohybu)
rozvoj zdravotně orientované zdatnosti (rychlost, síla, obratnost)
hra přehazovaná
gymnastická cviky |
DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - samostatné objevování možností doprovodu na jednoduché nástroje.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení smyslového vnímání a jeho reprodukce. |