Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 5. ročník od 27.05.2024 do 06.06.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Čteš s porozuměním. (čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas) Vybereš a zaznamenáš podstatné informace. (rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenává) Napíšeš vyprávění. (píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry) Vyprávíš a píšeš podle osnovy. (na základě osnovy vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti) Správně píšeš předpony s-, z- a vz-. (rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku) Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je) Tvoříš vlastní literární text na dané téma. (tvoří vlastní literární text na dané téma) Sestavíš příběh s použitím přímé řeči. (posuzuje úplnost či neúplnost jednoduchého sdělení) Volí náležitou intonaci, přízvuk, pauzy a tempo podle svého komunikačního záměru. Zvládneš mluvit spisovně. (rozlišuje spisovnou a nespisovnou výslovnost a vhodně ji užívá podle komunikační situace) uvědomělé plynulé čtení uměleckých, populárních a naukových textů s důrazem na upevňování čtenářských dovedností a návyků tiché čtení s porozuměním práce s textem (posouzení pravdivosti resp. nepravdivosti daného tvrzení, vyhledání odpovědi na zadanou otázku, vybrání vhodného nadpisu, vystihnutí hlavní myšlenky, posouzení zda určená informace vyplývá nebo nevyplývá z textu...) orientace v textu klíčová slova v textu výtah důležitých nebo požadovaných informací z textu podstatné x nepodstatné informace pro význam (vyznění) daného textu vyprávění práce s osnovou předpony s-, z- a vz- volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu tvorba vlastního textu dramatizace vlastní výtvarný doprovod referát zážitkové čtení tvořivé činnosti s literárním textem sestavení příběhu nebo sdělení z daných vět na základě časové nebo příčinné souvislosti vyjadřování závislé na komunikační situaci spisovná a nespisovná výslovnost Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - lidová slovesnost, zvyky a tradice národů Evropy. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - řeč těla, řeč zvuků a slov, dovednosti pro sdělování verbální i neverbální. Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly.
Anglický jazyk Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně, a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v pomalém a zřetelném projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Vhodná reakce při vedení rozhovoru. Mediální výchova Vnímání autora mediálních sdělení Osobnostní a sociální výchova Mezilidské vztahy
Matematika a její aplikace Dělíš dvojciferným dělitelem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Porovnáš, sčítáš a odčítáš zlomky se stejným jmenovatelem. (porovná, sčítá a odčítá zlomky se stejným základem v oboru kladných čísel) Přečteš desetinné číslo a vyznačíš ho na číselnou osu. (přečte zápis desetinného čísla a vyznačí na číselné ose desetinné číslo dané hodnoty.) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) Narýsuješ rovinné útvary podle zápisu kontrukce. Vytvoříš zápis konstrukce. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary podle zápisu konstrukce) dělení dvojciferným dělitelem porovnávání, sčítání a odčítání zlomků se shodným jmenovatelem desetinná čísla v řádu desetin a setin slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi konstrukce podle zápisu včetně jeho vytvoření
Člověk a jeho svět Vysvětlíš funkci orgánových soustav v lidském těle. (využívá poznatků o lidském těle k vysvětlení základních funkcí jednotlivých orgánových soustav a podpoře vlastního zdravého způsobu života) Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Srovnáváš způsob života našich předků v minulosti a současnosti. (srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik) Pracuješ s mapou Evropy a světa. (vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí) Využíváš digitální technologie pro procvičování získaných znalostí. (využívá digitální technologie pro procvičování získaných znalostí) Vytvoříš jednoduchou prezentaci. (vytvoří jednoduchou prezentaci) Vyslovuješ odpovědi na základě dat. (vyslovuje odpovědi na základě dat) Vytvoříš seznamy, tabulky a zaznamenáš data. (pro vymezený problém zaznamenává do existující tabulky nebo seznamu číselná a nečíselná data) lidské tělo - orgány, péče o zdraví, zdravý životní styl časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (léta 68 až 89) způsob života a hmotná kultura ve středověku, novověku mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách práce s mapou ČR, Evropy a světa umimeto.org a jiné aplikace práce s prezentačním programem rozložení snímků efekty přechodů snímků sběr a záznam dat, posuzování dat, záznamy data, informace a modelování, průzkumy na různá témata, reprodukování závěrů, propojení s prezentačním programem, závěrečné práce v rámci 1. stupně tvorba seznamů číslování a odrážky tvorba tabulky úprava záznamu v tabulkách řazení dat v tabulce vizualizace dat v grafu Osobnostní a sociální výchova, Sebepoznání a sebepojetí - moje tělo, moje psychika. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj – kreativita
Kultura ducha a těla Využíváš digitální technologie pro grafické ztvárnění svého záměru. (využívá digitální technologie pro grafické ztvárnění svého záměru) Vytváříš jednoduché předehry, mezihry a dohry. (vytváří v rámci svých individuálních dispozic jednoduché předehry, mezihry a dohry) Vyjadřuješ se pomocí akční malby a kresby. (nalézá vhodné prostředky pro výtvarná vyjádření vzniklá na základě vztahu zrakového vnímání k vnímání dalšími smysly, uplatňuje je v plošné, objemové i prostorové tvorbě) Necháváš se inspirovat různými výtvarnými díly. (porovnává různá pojetí i provedení výtvarného vyjádření a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace) Aktivně se účastníš atletické průpravy. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) Aktivně se účastníš společných pohybových činností. (podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu, uplatňuje kondičně zaměřené činnosti) Při pohybových činnostech rozvíjíš svou rychlost, sílu a obratnost. (doplňkové sporty) (projevuje přiměřenou samostatnost a vůli pro zlepšení úrovně své zdatnosti) Hraješ přehazovanou. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) Zvládáš základní gymnastické cviky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) malování myší, dotykem, ... (různé druhy čar, vyplňování barvou), gumování; používání/malování předdefinovaných geometrických tvarů, vkládání textů; vkládání obrázků; práce s obrazem - změna velikosti, překlápění a zrcadlení; volba barev; kopírování hra na jednoduché rytmické a melodické hudební nástroje, hudební improvizace akční malba a kresba, manipulace s objekty, hmatová percepce práce s výtvarným námětem (různé přístupy ke zpracování jednoho tématu) atletická průprava význam pohybu pro zdraví (pohybový režim, délka a intenzita pohybu) rozvoj zdravotně orientované zdatnosti (rychlost, síla, obratnost) hra přehazovaná gymnastická cviky DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - samostatné objevování možností doprovodu na jednoduché nástroje. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení smyslového vnímání a jeho reprodukce.