Český jazyk a literatura |
Rozlišíš větu jednoduchou a souvětí. (odlišuje větu jednoduchou a souvětí, vhodně změní větu jednoduchou v souvětí)
Vhodně použiješ spojovací výrazy. (užívá vhodných spojovacích výrazů, podle potřeby projevu je obměňuje)
Vyhledáš základní skladební dvojici. (vyhledává základní skladební dvojici)
Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je)
Vedeš správně dialog. (vede správně dialog)
Víš, jak tělo, mimika a gesta působí v komunikaci. (reflektuje důležitost prvků neverbální komunikace)
Ve škole se snažíš vyvarovat hrubých výrazů. (eliminuje hrubé výrazy z verbální komunikace)
Vedeš rozhovor s druhými. (vede rozhovor s druhými o jejich prožitcích)
Položíš vhodnou otázku. (zvládá položit vhodnou otázku)
Zvládneš mluvit spisovně. (rozlišuje spisovnou a nespisovnou výslovnost a vhodně ji užívá podle komunikační situace) |
stavba věty
věta jednoduchá, souvětí
spojovací výrazy
základní větné členy - podmět a přísudek (podmět vyjádřený, nevyjádřený, několikanásobný), příčestí minulé
zážitkové čtení
pravidla dialogu
porovnávání názorů, tolerance
řešení konfliktních situací
vyjadřování závislé na komunikační situaci
postoj těla, mimika, gesta, oční kontakt, podání ruky
slovník komunikace
komunikace o někom jiném
vhodné formulování otázky
spisovná a nespisovná výslovnost |
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - řeč těla, řeč zvuků a slov, dovednosti pro sdělování verbální i neverbální.
Multikulturní výchova, lidské vztahy - tolerantní vztahy a rozvoj spolupráce.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - řeč těla, řeč zvuků a slov, dovednosti pro sdělování verbální i neverbální.
Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly. |
Anglický jazyk |
Rozumí zjednodušeným poslechům s podporou obrázků (např. v učebnici nebo přidaných zjednodušených materiálů). Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v pomalém a zřetelném projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Kahoot – aktivní využití aplikace. |
Průřezová témata: Mediální výchova. |
Matematika a její aplikace |
Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Určíš obsah obrazce pomocí čtvercové sítě a užíváš základní jednotky obsahu. (určí obsah obrazce pomocí čtvercové sítě a užívá základní jednotky obsahu)
Znázorníš osově souměrné útvary a určíš osu souměrnosti. (rozpozná a znázorní ve čtvercové síti jednoduché osově souměrné útvary a určí osu souměrnosti útvaru překládáním papíru)
Vyhledáváš, sbíráš a třídíš data. (vyhledává, sbírá a třídí data) |
sčítání a odčítání v oboru 0 - 1 000 000, násobení a dělení do milionu, písemné násobení dvojciferným a trojciferným číslem
obsahy a jednotky obsahu
osová souměrnost osově souměrné útvary
vyhledávání, sběr a třídění dat |
|
Člověk a jeho svět |
Určíš světové strany. (určí světové strany v přírodě i podle mapy, orientuje se podle nich a řídí se podle zásad bezpečného pohybu a pobytu v přírodě)
Chápeš důležitost rovnováhy v přírodě. (objevuje a zjišťuje princip rovnováhy přírody a nachází souvislosti mezi konečným vzhledem přírody a činností člověka)
Vysvětlíš funkci ekosystémů. (zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů)
Třídíš organismy do skupin. (porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních organismech, prakticky třídí organismy do známých skupin, využívá k tomu i jednoduché klíče a atlasy)
Odhadneš a zkontroluješ cenu nákupu a vrácené peníze. (odhadne a zkontroluje cenu nákupu a vrácené peníze)
Podílíš se na vytváření přátelské atmosféry ve třídě. (jednoduchými skutky realizuje tvořivost v mezilidských vztazích, především v rodině a v kolektivu třídy)
Snažíš se rozvíjet kamarádské vztahy se spolužáky. (iniciativně vstupuje do vztahů s vrstevníky)
Využíváš data a informace ve svém okolí k vhodnému rozhodnutí. (uvede příklady dat, která ho obklopují a která mu mohou pomoci se lépe rozhodnout) |
určování světových stran
rovnováha v přírodě
podíl člověka na stavu přírody a krajiny
přírodní společenstva - les, louka, rybník
třídění organismů do skupin
plánování, odhad a kontrola ceny nákupu
aktivní vytváření vztahů
kamarádství
druhy dat v okolí, způsoby záznamů dat a informací, důvěryhodnost zdroje informací - plánování výletů, tras, kraj, předpověď počasí |
Environmentální výchova, Vztah člověka k prostředí - příroda a kultura obce a její ochrana.
Environmentální výchova - ekosystémy - funkce ekosystémů.
Environmentální výchova - základní podmínky života -ochrana biologických druhů.
Data, informace a modelování rozvrh hodin, rozpis suplování, předpověď počasí, ... |
Kultura ducha a těla |
Zapojuješ se do společného zpěvu. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase či dvojhlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti)
Ovládáš pohybové dovednosti pro basketbal a vybíjenou. Zvládáš gymnastické cviky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Jednáš v duchu fair play a dodržuješ pravidla her. (jedná v duchu fair play: dodržuje pravidla her a soutěží a adekvátně na ně reaguje)
Při sportování respektuješ opačné pohlaví. (respektuje při pohybových činnostech opačné pohlaví) |
pěvecký a mluvní projev - pěvecké dovednosti
(dýchání, výslovnost, nasazení a tvorba tónu, dynamicky odlišný zpěv), hlasová hygiena
dvojhlas, kánon, intonace, hudební hry
průprava a hra vybíjené
(hod jednoruč horem volejbalovým míčem, chytání míče)
cvičení na hudbu
atletická průprava (rychlý běh, skok do dálky, skok do výšky, hod míčkem)
doplňkové sporty
pravidla osvojovaných pohybových her a činností (vybíjená, basketbal a doplňkové sporty)
zásady jednání a chování fair play
respekt |
|