Český jazyk a literatura |
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování (odhalování stylistických nedokonalostí; znaky textů různých funkčních stylů). PT: Mediální výchova, tvorba mediálních sdělení, práce v realizačním týmu.
Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl.
Využívá znalosti o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace (Odstraňování stylistických nedostatků; věty podle postoje mluvčího)
Uplatňuje získané znalosti týkající se slovních druhů.
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov; přenesená pojmenová, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních
Rozlišuje významové vztahy ve větě jednoduché a souvětí |
|
|
Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů.
Psaní jednoduchých textů (dopis, e-mail, vzkaz) vyjadřující např. poděkování, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - demokratické tradice anglicky mluvících zemí.
Project Explore 4, lekce 4 B, C |
Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou promášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
- odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět
- rozpoznávání známých slov a slovních spojení
- porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům |
PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita
Slovní zásoba Comida y bebida. Jak nakupovat potraviny, jak udávat množství. Minulý čas složený, tvorba příčestí minulého.
La comida típica en los países hispanohablantes - práce s textem, překladová cvičení, ochutnávka. |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
• porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám
• psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
• stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
• tvorba otázek
• základní zdvořilostní obraty
• jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace |
Minulý čas sloves - perfektum, préteritum.
Témata: Beim Arzt, Körperteile, Gesundheit, Krankheiten, Sport.
Zkoušky na představení Schneewitchen na festival cizojazyčných divadel. |
Matematicko fyzikální základ |
Užívá k argumentaci a při výpočtech věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků.
Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí.
Analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel. |
věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků
energetické zdroje, alternativní a tradiční zdroje, výroba elektrické energie (Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - vliv na životní prostředí, odpady.) |
|
Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí v letech 1939 - 1945.
Uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních vlivů na životní prostředí.
Popíše vliv začlenění ČR do EU na každodenní život občanů. |
2. světová válka.
Antisemitismus a rasismus.
(PT: Multikulturní výchova, kulturní diference – základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice.)
Dějiny protektorátu Čechy a Morava.
Přírodní síly v krajině.
Evropská unie a ČR. |
Protektorát Čechy a Morava - domácí a zahraniční odboj. Operace Anthropoid.
2.SV - tažení na Balkán, východní fronta do roku 1944, vylodění v Normandii, mimoevropská bojiště.
Zločiny proti lidskosti, holocaust.
Oprava testu z první části 2.SV. |
Estetická výchova |
Rozpozná některé z tanců různých stylových období.
Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
Prezentace hudby různých stylů a žánrů.
Reflexe slyšené hudby. |
|
Informační a komunikační technologie |
zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií,
aplikace nabytých dovedností,
dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
atletika - skok vysoký
doplňkové sporty
Osobností a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice |
Londýnská laťka |
Člověk a svět práce |
Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky v domácnosti (spotřeba, úspory) |
produkty finančního trhu pro investování |
|
Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy - trávicí soustava.
Uvede příklady zdrojů bílkovin, tuků, sacharidů a vitamínů.
Orientuje se ve výchozích látkách a produktech biochemického zpracování, především bílkovin, tuků a sacharidů. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav
zdroje složek potravy člověka
zdroje, vlastnosti a příklady funkcí cukrů, tuků, bílkovin a vitaminů v lidském těle |
|