Český jazyk a literatura |
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování.
◄Mediální výchova, tvorba mediálního sdělení, práce v realizačním týmu – uplatnění a výběr výrazových prostředků, tvorba mediálního sdělení pro šk. časopis, technologické možnosti a jejich omezení, redakce školního časopisu, utváření týmu, význam různých věkových a soc. skupin, komunikace a spolupráce v týmu, pravidelnost mediální produkce.
Samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami.
Vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích.
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
cestopis
Práce s kodifikačními příručkami tištěnými i elektronickými. Citace zdrojů.
Uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí (doplněk). |
tvorba dle zadání (vypravování, výklad, líčení)
propojení s ročníkovým projektem - rozdělení rolí při tvorbě
+ souhrnné procvičování pravopisu |
Anglický jazyk |
rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace
rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce |
porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (např. vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak, obrázek nebo text znázorňující téma daného textu)
porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
práce s prezentačním programem |
Project 4B,C
Prezentace části/města UK nebo Londýna |
Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům
rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci
zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
Mi familia, Mi día, Números, Verbos |
zvratná slovesa , určování času
tvorba komiksu
test na určování času
konverzační cvičení
překlad písně
Den jazyků - PT: Multikulturní výchova |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
• reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
porozumění jednoduchým otázkám souvisejícím s osvojovanými tématy |
Opakování frází a slovní zásoby ze 7. ročníku
Opakování gramatických jevů ze 7. ročníku |
Matematika a její aplikace |
užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninu
analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel
Využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles |
Druhá mocnina a odmocnina (využití kalkulátoru, tabulek, znalost zpaměti do 20)
Rovnice se zlomkem a více závorkami
Úlohy o rovnoměrném pohybu (využívat početní i grafické řešení) |
|
Člověk a společnost |
diskutuje o příčinách a důsledcích korupčního jednání
respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám.
vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti. |
korupční jednání a klientelismus
hospodářské a společenská změny v 17. a 18. století |
reflexe výsledku voleb
kauzy Ptačí hnízdo, Dozimetr, diskuse
významné objevy, osvícenství
Co nám řekne obraz .- práce s aplikací Historylab
TGM - badatelská hodina |
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří, kombinuje a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
Ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
autoportrét
Kresba k tématu J. A. Komenského - labyrint, Orbis Pictus |
|
Informační a komunikační technologie |
využívá funkce na automatizované zpracování dat.
vymezí problém a určí, jak při jeho řešení využije evidenci dat.
na základě doporučeného i vlastního návrhu sestaví tabulku pro evidenci dat a nastaví pravidla a postupy po práci se záznamy v evidenci dat. |
• zpracování výstupů z velkých souborů dat
"• relativní a absolutní adresy buněk
• použití vzorců u různých typů dat
• funkce s číselnými vstupy
"
"• filtrování, řazení a třídění dat
• evidence dat, názvy a hodnoty v tabulce
• kontrola hodnot v tabulce
" |
|
Člověk a svět práce |
uvede nejčastější druhy pojištění a navrhne, jak je využít. |
pojištění |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Vysvětlí na příkladech přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím. |
Průpravná cvičení s míčem, míčové sporty.
Protahovací a kompenzační cvičení.
Osobnost, pojem zdraví. |
|
Člověk a příroda |
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech.
Porovná působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. |
názvy a značky chemických prvků
vnitřní procesy v přírodní sféře, litosféra |
|