| Český jazyk a literatura |
Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech.
Porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování.
Uvádí základní literární žánry a představitele středověké literatury.
Vyhledá informace v různých typech katalogů, knihovně i dalších informačních zdrojích.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché a v souvětí. |
komunikační žánr - líčení
Porovnání literárního námětu a jeho filmového / divadelního zpracování (Shakespeare)
Literární představitelé, díla a žánry středověku
Encyklopedie, multimediální zdroje, knihovna, věrohodnost získaných informací…
Graf VJ, souvětí (věta hlavní a vedlejší) |
hotový PL zadaný v GC, kontrola v týdnu od 19.4.
Test na interpunkci ve VJ a její graf (13.4.) |
| Anglický jazyk |
Žák vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. - Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost.
Žák reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
- vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům
- písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat |
slovní zásoba: vybavení domu
Gramatika: minulý čas prostý pravidelných a nepravidelných sloves, minulý čas průběhový, minulý čas průběhový vs minulý čas prostý
V učebnici lekce 3/C - Murder in the library |
| Španělský jazyk |
stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení
zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
práce s textem - téma Animales |
tvorba vlastního textu na hodnocení |
| Matematicko fyzikální základ |
Aplikuje poznatky o otáčivých účincích síly při řešení praktických problémů
Porovnává soubory dat;
Řeší aplikační úlohy na procenta
Využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení konkrétních praktických problémů |
moment síly
četnost prvků, relativní četnost
Procento; příklady a slovní úlohy s procenty;
Mechanika kapalin, hydrostatický tlak |
|
| Člověk a společnost |
Vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život. Vysvětlí myšlenky žádající reformu církve včetně reakce církve na tyto požadavky.
Vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka.
Lokalizuje na mapách
a srovnává rozvojová jádra
a periferní zóny světadílů
a makroregionů světa.
Rozlišuje zásadní
společenské znaky
důležité pro vymezení,
ohraničení a určení
regionů světa. |
Jan Hus, husitská revoluce, základní myšlenky, bitvy
knihtisk
Španělsko, Itálie |
kratší testík na Jana Husa - týden od 19.4., kontrola PL - bude hodnocen, scénky či vysvětlení nejdůležitějších bitev
práce s informacemi,srovnání dvou zdrojů - badatelská výuka |
| Estetická výchova |
Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření.
K výtvarnému vyjádření využívá samostatně pestré množství výtvarných prostředků. |
Reflexe na vlastní tvorbu
Kresba, malba a další výtvarné techniky |
|
| Informatika |
Zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v rastrovém grafickém programu. (Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj - kreativita) |
Úprava a kombinování fotografií s využitím nabytých znalostí při práci na zadané téma |
Práce ve Photoshopu |
| Tělesná výchova |
Žák zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Žák zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci. |
gymnastika, měřené disciplíny pro rozvoj všestrannosti |
|
| Člověk a svět práce |
Vysvětlí, jakou funkci plní
banky a jaké služby
občanům nabízejí. |
bankovnictví |
nezkreslená věda |
| Člověk a příroda |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin.
Vytváří a využívá osobní myšlenkové schémata a mapy pro prostorové vnímání, hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich.
Vytváří a využívá osobní myšlenkové schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. |
rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí)
práce s atlasem
Optimálně reaguje na fyziologické změny v období dospívání a kultivovaně se chová k opačnému pohlaví.
Skandinávie
V souvislosti se zdravím, etikou, morálkou a životními cíly mladých lidí příjímá odpovědnost za bezpečné sexuální chování. |
sexuální výchova - naplněno v rámci besedy zdravé dospívání |