Adresa: Londýnská 34, Praha 2, 120 00 · IČ 47 60 97 37 · tel: +420 224 254 784 · e-mail: internet@londynska.cz · Zadání příspěvku


  

14:00- 16:30
Návštěva kina Pilotů - animovaný film Tajný život mazlíčků 2. Vstupné 110 Kč.
doprovod: vychovatelky ŠD

14:00- 16:00
Kontrola pedagogické dokumentace 5.- 7. a 9. tříd v ředitelně školy.

07:00- 09:00
Vybírání výkazů práce za měsíc červen 2019.

13:35
Ukončení výuky podle stálého rozvrhu.

09:00
Termín pro odevzdání čipů rodičů pátého ročníku a klíčů od šaten žáků 9. ročníku, resp. žáků odcházejících na víceletá gymnázia.

14:00
Termín pro vyklizení šaten.

17:00
Koncert školního sboru na schodech - 2. patro.

3.A 10:00- 13:00
Procházka do parku Grébovka, hřiště a čtení knížky pod stromy v chládku a zmrzlina k tomu. S sebou: knížku, deku, batůžek, dostatek pití a pokrývku hlavy.
doprovod: Uhlířová

3.B 11:00- 13:20
Vycházka do parku Grébovka se zastávkou na zmrzlinu.
doprovod: Kočová M.

4.r. 09:00- 13:30
Sportovní den v Riegrových sadech a závěrečné ukončení celoročního projektu.
doprovod: Horáková, Reichová, Varhulíková, Hanusová, Kočová, Herclíková

5.r. 09:00
Začíná výuka 5. ročníku.

6.r. 16:30- 21:00
6. ročník ukončí školní rok 2018/2019 na pikniku v Grébovce.
doprovod: tým pedagogů 6. roč

6.r. 09:00- 13:35
Třídnické hodiny pod vedením třídních učitelů, přípdaně dalších dle rozpisu.

7.r. 08:50- 12:40
V 8:50 budeme odcházet na procházku po pražských architektonických stavbách. S sebou svačinu, lítačku na MHD, Záznamník, návrat ke škole před 12:40.
doprovod: pí uč. Nádvorníková, Polívková, Jančáková

9.r. 08:00- 13:35
Práce s portfolii, úklid tříd, plánování rozlučky, 12:40 - 13:35 dle zájmu tříd, stavu tříd a pracovní morálky možnost občerstvení zmrzlinou v okolí náměstí Míru. - učebny 01, 03,22
doprovod: Jančová, Vavřinová, Vorlíček

Zobrazit plán na tento týden

                                                                             
                                      
                                      
                                      
                                      
                                      
                                      
                                      
                                      
                                      
                                      
                                      
                                      
                                      
                                      
                                      
                                      
                                      
                                      
                                      
                                      

Základní informace o škole

Název školy: Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Zřizovatel: Městská část Praha 2

Učební dokument: Svobodná základní škola

Schválený rozpočet školy na rok 2019: ke stažení zde

Schválená struktura návrhu rozpočtu školy na rok 2019: ke stažení zde

Návrh rozpočtu na rok 2019: rozpočet ke stažení zde

Návrh střednědobého výhledu hospodaření na období 2019 - 2021: ke stažení zde

Schválená aktualizace střednědobého výhledu hospodaření na období 2019 - 2021: stažení zde

Návrh rozpočtu na rok 2018: stažení zde

Schválený návrh rozpočtu na rok 2018: ke stažení zde

Informace o zpracování osobních údajů a kontakt na pověřence: ZDE

: 47609737

IZO: 047609737

Datová schránka: bfnvasb

Ředitel školy (statutární orgán): Martin Ševčík
Jmenován do funkce dne 1. 8. 2005 – usnesením č. 349 Rady Městské části Praha 2 ze dne 10. 5. 2005, opětovně potvrzen na základě konkurzu 1.8.2012

Zástupce ředitele školy (zástupce statutárního orgánu): Václav Nádvorník
Jmenován do funkce dne 1. 2. 2007

Zástupce ředitele školy : Martina Novotná
Jmenována do funkce dne 1. 9. 2014

Zástupce ředitele školy : Eva Varhulíková
Jmenována do funkce dne 1. 2. 2017

Adresa sídla: Londýnská 34, Praha 2 PSČ 120 00

Satelitní snímek okolí naší školy

Mapa okolí školy


Spolupracující instituce

Národní cena kariérového poradenství Elio - být úspěšný Class Acts Nadace depositum bonum Česko - Německý fond budoucnosti
Pedagogická fakulta
Univerzity Karlovy
Pedagogická fakulta
Jihočeské univerzity
Férová škola Dětská chuťovka Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Asociace aktivních škol MENTEM      
     

Adresa sídla: Londýnská 34, Praha 2 PSČ 120 00

Základními pilíři našeho vzdělávacího programu Svobodná základní škola jsou:

  • Integrace výuky jednotlivých předmětů, která má žákům umožnit pochopit svět v co nejširších souvislostech.
  • Práce žáků s různými zdroji informací (internet, učebnice, encyklopedie, rozhovory se zajímavými osobnostmi).
  • Poznávání individuálních vzdělávacích potřeb žáků a přizpůsobení se jim - věnujeme náležitou pozornost nadaným žákům i žákům se specifickými poruchami učení.
  • Slovní hodnocení žáků, které má vystihnout právě individuální pokrok žáka za hodnocené období a pomoci mu v jeho dalším rozvoji.
  • Partnerský vztah mezi učitelem a žákem
  • Spolupráce s rodiči, která je nedílnou součástí práce pedagogů školy. Rodič je chápán jako partner, který může pozitivně ovlivnit dění ve škole.
  • Rozvoj schopnosti spolupráce a komunikace žáků v pracovním týmu. To je mimo jiné realizováno formou celoškolních projektů a tím, že jednotlivé třídy v rámci ročníku úzce spolupracují.
  • Týden jako základní časová jednotka, na kterou je plánována vyučovací činnost.
  • Program prevence proti vlivu nežádoucích jevů na žáky a podpora jejich pozitivního sociálního cítění.

Etický kodex pedagogického pracovníka ZŠ Londýnská

  • Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých dosažených znalostí a dovedností.
  • Pedagogický pracovník chápe svou úlohu ve smyslu pomáhající profese, své postavení nevyužívá k manipulaci a k soukromému osobnímu prospěchu. Uplatňuje rovný přístup ke všem žákům. Odmítá všechny formy diskriminace nebo chování, které utlačuje druhé.
  • Pedagogický pracovník nakládá obezřetně s důvěrnými informacemi o žácích, nikdy jich nepoužije v neprospěch a znevýhodnění žáka či posílení své pozice.
  • Pedagogický pracovník respektuje psychickou a fyzickou autonomii a jedinečnost jak žáků, tak i spolupracovníků a rodičů. Stejně tak respektuje svou osobnost, své potřeby. Má právo na seberealizaci.
  • Pedagogický pracovník podporuje rozvoj schopností a dovedností žáků podle jejich možností s ohledem na vývojové potřeby a možnosti dané věkovou odlišností. Rozvíjí všestranně potenciál žáka, zachovává a rozvíjí vhodné prostředí pro výuku a výchovu.
  • Pedagogický pracovník respektuje žáka jako svébytnou osobnost, respektuje jeho zdravotní stav, mateřský jazyk a případná další specifika. Pedagog je povinen se seznámit s informacemi o specifických výchovně vzdělávacích potřebách žáků, které vzdělává. Má právo tyto informace požadovat.
  • Než pedagogický pracovník užije kázeňský postih, čerpá ze všech možností dostupných pozitivních motivačních prostředků.
  • Pedagogický pracovník spolupracuje s kolegy a dalšími profesionály i laiky v zájmu vzdělávání žáků. V pracovním kolektivu preferuje týmovou práci, při prosazování svých cílů dbá na dané strategie a cíle školy jako celku. O vzniklých problémech otevřeně komunikuje za účelem řešení. Neznevažuje profesionální způsobilost kolegů. Chápe, že otevřená komunikace a spolupráce je zásadním mechanismem v procesu organizování výchovného a vzdělávacího procesu.
  • Soustavným sebevzděláváním pedagogický pracovník prohlubuje a rozvíjí své profesní kompetence. Sebevzdělávání realizuje v zájmu svém, žáků resp. školy. Vedení školy toto sebevzdělávání podporuje, umožňuje a řídí. Své poznatky pedagogický pracovník předává kolegům a snaží se je uplatnit ve výchovně vzdělávacích činnostech ve škole. Pravidelně provádí sebehodnocení své práce.
  • Požadavky na žáka dané školním řádem uplatňuje pedagogický pracovník i na sebe. Pedagogický pracovník si je vědom, že svým pozitivním chováním a jednáním ovlivňuje žáky.
  • Pedagogický pracovník si uvědomuje, že kvalita jeho práce je přímoúměrná jeho psychické a fyzické vyrovnanosti, a proto si pro ni vytváří podmínky včetně žádosti o pomoc.
  • Pedagogický pracovník si je vědom toho, že neetické chování je nepřijatelné nejen u něj samého, ale i u jeho kolegů. S pedagogickou prací je neslučitelné takové jednání ignorovat resp. tolerovat a nesnažit se o nápravu. Nedojde-li k nápravě po upozornění kolegy, informuje pedagogický pracovník vedení školy.
  • Pedagogický pracovník má právo na informace o dění ve škole a má právo se vyjadřovat ke všem záležitostem týkajícím se chodu školy resp. navrhovat změny.
  • Pedagogický pracovník uvážlivě sdílí své soukromí a soukromí svých kolegů s žáky a jejich rodiči.

Mezi zajímavosti, které nejsou běžné na každé škole, patří:

  • Výuka prvního cizího jazyka (anglického) formou zájmového kroužku již od 1. ročníku.
  • Výuka druhého cizího jazyka (španělského) jako volitelného předmětu obvykle od 5. ročníku a jako povinného předmětu pro všechny žáky od 7. ročníku.
  • Běžnou součástí výuky je přístup žáků na internet (ve všech učebnách). Žáci pracují s počítači při výuce již od 1. ročníku - od využití výukových programů, práce s textovým a tabulkovým editorem, až po tvorbu vlastních webových stránek a práce s digitálními médii.
  • Škola každoročně organizuje zájmovou činnost pro žáky formou nabídky cca 60 kroužků.

Školní hymna

Ke stažení

Hudba: David Žbirka a Miro Žbirka
Text: Lucie Stará, Zuzana Dudková, Linda Vranešičová, Jana Rumlová, Marek Šilpoch.
Zpívají: Žáci ZŠ Londýnská
Natočeno: 6. - 8. 6. 2006, Master www.cinemasound.cz

Text školní hymny

  • Každá žačka, každý žák
    do Londýnské chodí rád,
    naši školu máme rádi,
    kantoři jsou kamarádi
  • R: Je to škola Londýnská,
    ví to každé dítě,
    že tu zvonek necinká
    a školník pozdraví...když uvidí tě.
  • Není škola jako škola,
    Londýnská je jiná
    přijmeme sem Rusa,
    Čecha, Slováka i Fina.
  • R: Je to škola Londýnská,
    ví to každé dítě,
    že tu zvonek necinká
    a školník pozdraví...když uvidí tě.
  • Je tu prima atmosféra,
    čas nám rychle pádí,
    ředitel i učitelé
    s námi kamarádí.
  • R: Je to škola Londýnská,
    ví to každé dítě,
    že tu zvonek necinká
    a školník pozdraví...když uvidí tě.
  • Devět roků to je dosti,
    vyrostou z nás osobnosti,
    vědomostmi vybaveni
    na život jsme připraveni.
  • R: Je to škola Londýnská,
    ví to každé dítě,
    že tu zvonek necinká
    a školník pozdraví...když uvidí tě.

Několik slov o historii školy

Budova školy byla postavena v roce 1893 a do školního roku 1961 – 1962 byla využívána pro potřeby gymnázia. Mezi absolventy gymnázia patří řada významných osobností, ze kterých uvádíme například:

  • Edvard Beneš - druhý prezident Československé republiky
  • Václav Klaus - bývalý prezident České republiky.
  • Otakar Fišer - pozdější univerzitní profesor, překladatel a dramaturg Národního divadla,
  • Ladislav Vycpálek - význačný skladatel moderní symfonické hudby,

Následně byla do budovy umístěna základní škola, která je zde dosud. Současným pojetím vzdělávání patří škola mezi průkopníky moderních metod výchovy a vyučování žáků.