2019/2020 Poděkování

Datum: .  Zadal: Sevcik   Třída: Vse  Kategorie: Článek  

Dobrý den žáci, rodiče resp. zákonní zástupci a kolegové,
končí školní rok, který byl zcela jiný než všechna školní léta minulá. Ze dne na den jsme byli nuceni se všichni vyrovnat s uzavřením škol. Byla to zcela bezprecedentní situace, která přinesla nutnost změny práce pedagogům i žákům, ale byla i velkou zátěží pro rodiče. Proto bych nejprve rád poděkoval rodičům našich žáků, kteří to měli často velmi složité. Zajistit péči o své děti, celodenní stravování, technické zázemí, řešit problémy ve svém zaměstnání či firmě a do toho pomáhat dětem s organizací distanční výuky. Vážení rodiče, věřte, že si Vaší pomoci velmi ceníme a jsme za ni vděční. Též bylo skvělé, že celkem asi 240 rodičů využilo možnosti napsat „Vysvědčení z domova“ a tak si děti nesly domů letos vysvědčení dvě. I toto jste zvládli se ctí.
Pro děti to byla obrovská zkušenost, která měla vliv na rozvoj jejich kompetencí k učení, organizování práce a času. Mnoho žáků udělalo velký pokrok a posun, což učitelé ocenili celou řadou pochval. Samozřejmě se to nepovedlo všem, někteří žáci, kteří za standardních podmínek dosahují skvělých výsledků, naopak začali ztrácet dech. V rámci domácího učení toho ale naši žáci dokázali opravdu hodně, kromě práce na pracovních listech, kvízech, sledování videí atd. ještě společně vařili přes Meet, řada deváťáků dokončila skvělé práce v rámci celoročního projektu „Můj projekt“, přijímali výzvy od tělocvikářů, zvládli natáčet různá pozorování … Žáci nám učitelům často byli schopni pomoci a poradit některé vychytávky v používaných prostředích.
V rámci krizové situace a přechodu na distanční výuku většinově skvěle obstáli i moji kolegové, o čemž svědčí i výsledky evaluace, kterou jsme zrealizovali v průběhu domácí výuky. Naše Londýnská určitě patřila k těm školám, které zvládly přechod rychle a systémově. Nadstandardní bylo určitě zapojení asistentů pedagoga i vychovatelů do online vzdělávání, o čemž svědčí řada individuálních Meetů s žáky. Kolegové se velmi rychle naučili používat prostředí Google Meet, Google Učebnu a další podpůrné nástroje. Natočili spoustu videí, namluvili a napsali pohádky, naučili se pracovat s dalšími zajímavými zdroji informací. Neztratili se ani kolegové ze školního poradenského pracoviště, kteří poskytli spoustu individuálních konzultací, podporu pro žáky zajišťovali i psychologové, a to určitě nebylo standardem na českých školách v uplynulých třech a půl měsících. Fungovala i technická pomoc: videonávody pro rodiče, možnost zapůjčení školních notebooků, tisk materiálů i možnost zřízení internetového připojení. Skvělé je, že proběhly i online třídní schůzky a setkání s rodiči budoucích prvňáčků. Zvládlo se toho opravdu hodně, na druhou stranu o řadu akcí jsme bohužel přišli.
Určitě toho najdeme spoustu, co mohlo být uděláno jinak a možná i lépe nebo mohlo mít lepší organizaci. To bude pro nás poučení, pokud by se uzavření školy opakovalo. Doufám, že k tomu bude docházet minimálně, ideálně vůbec. Některé věci se stanou běžnou součástí fungování školy, napadají mne například organizační setkání rodičů přes Meet před výjezdem dětí na zotavovací pobyt, zadávání dlouhodobých úkolů přes Učebu Google apod.
Celkově jsem hrdý, jak naše společenství Londýnské situaci s distanční výukou zvládlo, a že jsme byli případné problémy schopni vykomunikovat.
Moc a moc děkuji všem a přeji pohodové léto s co možná nejméně omezeními.
Martin Ševčík