29.3.2021 - 9.4.2021, 2.r.
13 . 4 . 2021
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po tvrdých a měkkých souhláskách. (odůvodňuje a píše správně i/y po tvrdých a měkkých souhláskách v českých domácích slovech) Odůvodňuješ a píšeš správně slova se skupinami dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě. (odůvodňuje a píše správně slova se skupinami dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě – mimo morfologický šev) Vyjmenuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru) Odůvodňuješ a píšeš správně velká písmena ve vlastních jménech. (odůvodňuje a píše správně velká písmena v typických případech vlastních jmen osob, zvířat a místních pojmenování) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Čteš plynule ve vhodném tempu. (čte ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku) tvrdé a měkké souhlásky Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení) |
tvrdé a měkké souhlásky pravidla pro správné psaní dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě základní seznámení se slovními druhy základní pravidla pro psaní velkých písmen uvnitř věty poslech literárních textů technika čtení návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce souvislé a srozumitelné písemné sdělení formální úprava textu - adresa, vzkaz |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení dovednosti řešení problémů. |
Člověk a jeho svět | ||
Písemně sčítáš a odčítáš do 100. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Čteš a zapisuješ přirozená čísla do 100. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš přirozená čísla do 100. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Zobrazíš čísla na číselné ose do 100. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš čtyřúhelníky a pětiúhelníky. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) Vnímáš význam zvyků a tradic ve společnosti. (uplatňuje elementární poznatky o sobě, rodině a činnostech člověka, o lidské společnosti, soužití, zvycích a o práci lidí) Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků) Určuješ rostliny a živočichy ve svém okolí. (uvede příklady výskytu organismů ve známé lokalitě) |
písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0-100 čtení a zápis čísel do 100 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0-100 desítky a jednotky ve dvojciferném čísle porovnávání čísel a zápis výsledku porovnání zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0-100 číselná řada úsečka, lomená čára, křivá čára nácvik kreslení a rýsování úseček řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů způsoby využití poznatků o sobě a společnosti v životě, zvyky, pranostiky - Velikonoce třídění přírodnin podle společných znaků - jarní příroda výčet organismů v dané lokalitě - jarní příroda |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - pozornosti a soustředění Osobnostní a sociální výchova, poznávání lidí- rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech. |
Kultura ducha a těla | ||
Vyjádříš svůj výtvarný záměr. (podle svých schopností podá výklad výtvarného vyjádření, odlišný výklad porovnává se svojí dosavadní zkušeností) Pozoruješ přírodu. (provádí pozorování přírody) Zaznamenáš výsledky pozorování. (zaznamená a zhodnotí výsledky pozorování) Vedeš krátkou rozcvičku. (spojuje pravidelnou každodenní pohybovou činnost se zdravím a využívá nabízené příležitosti) |
vnímání, pozorování poznávání a pojmenování vlastností a cílů výtvarných projevů pozorování zaznamená a zhodnotí výsledky pozorování. příprava organismu – příprava před pohybovou činností, uklidnění po zátěži, protahovací a uvolňovací cvičení |
Multikulturní výchova, multikulturalita – vzájemné obohacování lidí z různého kulturního prostředí. |