4.1.2021 - 15.1.2021, 6.r.
19 . 1 . 2021
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Samostatně připraví referát. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
slohové útvary a postupy literární žánry epiky (bajka, pověst, pohádka) reflexe vypracovaných referátů, připomenutí zásad tvorby referátu zpracování dalšího záznamu z četby skloňování podstatných a přídavných jmen, skloňování podst. jmen cizího původu |
vypravování - jak tvořit příběh, co je to gradace děje, psaní přímé řeči |
Anglický jazyk | ||
Žák reaguje na jednoduché písemné sdělení. Žák se zeptá na základní informace. |
• písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat • zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět - Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. |
Cestování, dotazník pro potřeby cestování (vízum, hotel, letiště, …); pohled z prázdnin; použití minulého času (pravidelná i nepravidelná slovesa); popis zážitků; otázky v minulém čase. |
Člověk a společnost | ||
rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa. srovnává postavení světadílů, oceánů a makroregionů světa. najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
starověké civilizace - Egypt Afrika - kontinent |
- práce s textem - vyhledávání informací- pyramidy - mumifikace - klíčová slova Egypťan Sinuhet - propojení s literaturou - práce s textem, mapou, základní informace o kontinentu |
Informační a komunikační technologie | ||
Žák zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v textovém editoru. | využití nabytých znalostí při práci na zadané téma | Žáci pracují na zadaných referátech na téma „Hudební interpreti" - propojení s výstupy v předmětu Estetická výchova. |
Člověk a svět práce | ||
jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň; | spojovací materiály a jejich použití a využití; video - použití nýtů; | nýty; opakování vruty, šrouby a hřebíky; |
Matematicko fyzikální základ | ||
Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. |
Druhy úhlů v členění na - ostré, tupé, pravé, přímé a souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové. Měření úhlů. Početní operace s desetinnými čísly. Obdélník, čtverec a z nich složené rovinné útvary |
|
Svět přírody | Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. rozeznává hranice (bariéry) mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině. vytváří a využívá osobní myšlenková (mentální) schémata a myšlenkové (mentální) mapy pro orientaci v konkrétních regionech. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci) kontinent Afrika |
Estetická výchova | ||
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
Změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality. Reflexe hudebního projevu. |