4.1.2021 - 15.1.2021, 7.r.
18 . 1 . 2021
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov. |
kroniky a legendy povinná četba výstavba textu, hodnocení a sebehodnocení slohové práce slova domácí, přejatá, slovotvorný rozbor, způsoby obohacování SZ |
přesah do Mediální výchovy- vlastní tvorba, práce ve skupinách práce s chybou |
Anglický jazyk | ||
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Žák adekvátně reaguje v běžných formálních a neformálních situacích. |
Psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou, použití minulého času. Smysluplně odpovídá na otázky v minulém čase. Nepravidelná slovesa. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. Project lekce 1 B, C |
Německý jazyk | ||
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Verbální reakce na otázky, odpovídání a poskytování konkrétních informací, vyžádání konkrétních informací. Rozpoznání známých slov a slovních spojení porozumění významu slov, slovním spojením a větám. |
Pořádek slov ve větě. Zápor v německé větě. Časování vybraných nepravidelných sloves. Téma: Meine Hobbys - procvičování a rozšiřování slovní zásoby. |
Španělský jazyk | ||
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
Jak neformálně reagovat v rozhovoru, jak se zeptat, když nerozumíme dobře, jak vyjádřit překvapení a údiv, jak zesílit význam, jak vyjádřit, že se něco líbí či nelíbí. Téma Vánoce a oslavy vánočních svátků napříč kontinenty. |
slovní zásoba: Vánoce - opakování, překlad textu časování sloves, reakce na otázky španělská abeceda PT: Multikulturní výchova |
Člověk a společnost | ||
Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech. Ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti. Rozpozná základní znaky období románského, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. |
Struktura středověké společnosti. Románské umění a vzdělanost, románské památky. |
Přemyslovci v 11.-12. století. Rozdělení, život a kultura středověké společnosti. Románská architektura a literatura. |
Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. | Severní Amerika. | |
Informační a komunikační technologie | ||
Zná základy algoritmizace a využívá je při objektovém programování. | na umíme programovat | |
Člověk a svět práce | ||
Sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede její možné hlavní příjmy a výdaje. Zváží nezbytnost jednotlivých osobních a rodinných výdajů. Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
Rozpočet domácnosti - práce ve dvojici. |
|
Matematicko fyzikální základ | ||
Opakování a procvičování látky probrané za 1. pololetí z MF. Souhrnný test. Sebehodnocení svých znalostí z MF. |
Rovnice Slovní úlohy řešené rovnicemi Vlastnosti čtyřúhelníků Konstrukce čtyřúhelníků Poměr Převody jednotek Brownův pohyb a difúze Teplotní roztažnost |
|
Svět přírody | Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (plazi) rozeznání a zařazení běžných druhů do taxonomických skupin (plazi) práce s atlasem |
plazi - učebnice Přírodopis 7str. 17- 22 referáty |
Estetická výchova | ||
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis |
Malba temperovými barvami – atmosférická perspektiva - dokončení Kresba vybraného motivu s využítím lineární perspektivy – seznámení s využitím lineární perspektivy v umění renesance |
Tělesná výchova | ||
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, relaxace. |