4.1.2021 - 15.1.2021, 8.r.
22 . 1 . 2021
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy uvádí základní směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché a v souvětí uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století |
pravopisná cvičení romantismus - prezentace o vybraných autorech (práce ve skupinách) přívlastek volný a těsný přístavek Palacký |
test (přívlastek volný a těsný) |
Anglický jazyk | ||
Žák napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
- psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět - promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou) - Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Významné osobnosti, vyjádření zkušeností pomocí předpřítomného času |
Německý jazyk | ||
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
"•psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností •stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace •tvorba otázek" •zápis a doplňování slov a slovních spojení |
Téma: Mein Tagesprogramm Gramatika: Vazba ich möchte + infinitiv. Předložky se 3. pádem |
Španělský jazyk | ||
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
blízká budoucnost, vazby deber + inf., tener que + inf. hay que + inf. reakce na otázky |
opakovací test na zvratná slovesa a blízkou budoucnost, časové údaje - skupina pí uč. Ja - pátek 8.1. opakování Me gusta/n, stupňování přídavných jmen |
Člověk a společnost | ||
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. | utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech | (PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.) |
Respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám. | historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi | (PT: Multikulturní výchova, etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.) |
Člověk a svět práce | ||
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
pracovní činnosti zvolených profesí | |
Matematicko fyzikální základ | ||
Vypočítá obvod a obsah základních rovinných útvarů | Kruh a kružnice. Vyvození čísla pí. Výpočty. | |
Svět přírody | Uvede význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj různých ekosystémů. Porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy. |
význam podnebí a vliv počasí na život organismů složení, vlastnosti půdy, půdotvorní činitelé |
Estetická výchova | ||
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis |
VV - plakát na "Londýnské schody" - dokončení Seznámení s možnostmi interpretace uměleckých děl - interpretace obrazů z období od baroka po konec 19.století |
Tělesná výchova | ||
Samostatně využívá kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu v závislosti na aktuální situaci. Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení vzhledem k aktuální situaci. |
speciální vyrovnávací cvičení |
dobrovolná účast a plnění úkolů v LONUP! výzvě |