7. 12. 2020 - 18. 12. 2020, 8.r.
22 . 1 . 2021
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy uvádí základní směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché a v souvětí vytváří vlastní umělecké texty dle dispozic |
pravopisná pravidla romantismus ve světě vztah VV a VČ (převod); přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející přívlastek volný a těsný vyprávění |
test - i/y v koncovkách, ě/je/ně, velká písmena, duály test test |
Anglický jazyk | ||
Žák se zeptá na základní informace. Žák rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
- zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět - porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů - průřezové téma: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – demokratické tradice anglicky mluvících zemí. |
- otázky v předpřítomném čase (Have you eevr..?) - významné osobnosti; vyjádření zkušeností pomocí předpřítomného času - v učebnici lekce 5 |
Německý jazyk | ||
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita Téma: Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung Gramatika: Předložky se 3. a 4. pádem. |
Španělský jazyk | ||
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
blízká budoucnost - ir a + infinitiv vazby me gusta/n, me encanta/an vánoční tématika - dárky. tvorba otázek |
- práce s textem v učebnici str. 84. 85, 86 atd. test na blízkou budoucnost a slovesa - 8.12. (skupina Ja) - vánoční hodina v týdnu od 14.12. PT: Multikukturní výchova |
Člověk a společnost | ||
Objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé. Posoudí význam ochrany lidských práv a svobod. |
Velká francouzská revoluce, napoleonské války a jejich důsledky Charta lidských práv |
(PT: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – Listina základních práv a svobod.) |
Člověk a svět práce | ||
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
pracovní činnosti zvolených profesí |
|
Matematicko fyzikální základ | ||
odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů |
obsah a obvod trojúhelníku a složených geometrických útvarů. slovní úlohy s pythagorovou větou. |
|
Svět přírody | Vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení. Uvede význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj různých ekosystémů. Porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy. |
hmotnostní zlomek a koncentrace roztoků význam podnebí a vliv počasí na život organismů složení, vlastnosti půdy, půdotvorní činitelé |
Estetická výchova | ||
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. vytváří a volí jednoduché doprovody. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie hudební aktivity |
VV - plakát na "Londýnské schody" Dobrovolný úkol: "Bucket drummer" - rytmická hudební improvizace a volba vhodného doprovodu k vybrané písni |
Tělesná výchova | ||
Samostatně využívá kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu v závislosti na aktuální situaci. Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. |
dobrovolná účast a plnění úkolů v LONUP! výzvě. základní lidské potřeby a jejich hierarchie, složky zdraví a jejich interakce, zdravý životní styl |
výzvu naleznete v google classroom procházky v rámci TV |