26.11.2018 - 7.12.2018, 6.r.
14 . 12 . 2019
Očekávaný výstup | Učivo | Další upřesnění |
Český jazyk a literatura | ||
Využívá základy studijního čtení - vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Používá správné tvary slov v písemném projevu Používá pravidla pro psaní správných koncovek v přísudku. |
hlavní myšlenka, klíčová slova, otázky sloka, verš, rým duálové tvary Shoda přísudku s několikanásobným podmětem, všeobecný podmět (+ neurčitý podmět) |
|
Anglický jazyk | ||
Zeptá se na základní informace. | • zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět | Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. Téma cestování, používání minulého času nepravidelná slovesa, tvorba otázky v minulém čase. |
Člověk a společnost | ||
Orietuje se ve starověké Mezopotámii. | dějiny Mezopotámie, Sumer, Akkadská říše | |
Popíší jednotlivé biomy a na základě toho posoudí, jak přírodní podmínky souvisí s funkcí lidského sídla. | biomy světa | |
Informační a komunikační technologie | ||
Uplatňuje základní estetická a typografická pravidla pro práci s textem a obrazem. Zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v textovém editoru. Používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji. | Typografická pravidla, řezy písem, umístění prvků na stránce. Využití nabytých znalostí při práci na zadané téma - České sportovní legendy. | Mediální výchova, stavba mediálních sdělení. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj - kreativita. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. |
Matematicko fyzikální základ | ||
Provádí početní operace v oboru celých a desetinných čísel. Sestaví správně podle schematu jednoduchý elektrický obvod. ROzliší vodič a izolant na základě jejich vlastností. Odhaduje a vypočítá obsah a obvod rovinných útvarů. Analyzuje a řeší jednoduché úlohy. |
Stálé opakování a procvičování základních početních operací Procvičování elektrických principů. Vodič a izolant. Praktické zkoušení. Obdélník, čtverec a složené útvary. Slovní úlohy |
V týdnu od 26.11. proběhne malý testík na základní početní operace a další na základní principy el. obvodů. |
Svět přírody | Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. Rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu. Přiměřeně hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich určité pravidelnosti, zákonitosti a odlišnosti, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Rozeznává hranice (bariéry) mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání, hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. |
základní geografické, topografické a kartografické pojmy (mapa - polohopis, výškopis, popis, měřítko, legenda,...) výběr geografických informací a jejich zdrojů (práce s turistickou mapou, mapou ČR, školním atlasem a dalšími zdroji, tvorba vlastní mapy) tvary zemského povrchu krajinná sféra, prostorové složky krajiny a jejich zobrazení na různých mapách myšlenková schémata a mapy |
Estetická výchova | ||
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. | Uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních. | Stručná historie graffiti, tvorba vlastního graffiti (návrh). Lennonova zeď - prohlídka. Výroba na Vánoční trhy ZŠ Londýnské. Hudební výchova: Prezentace oblíbených písní. |
Tělesná výchova | ||
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované fotbalová průprava a fotbal hra, pohybová cvičení s využitím trampolíny |